Intercom

Makkelijk bereikbaar

Welk type toegangscontrole u ook kiest: uw gasten hebben wel eens hulp nodig. Spraakverbindingen maken de toegang tot uw terrein meer persoonlijk. Zo blijft u in geval van vragen altijd bereikbaar voor uw gasten.

Intercomsysteem voor gasten

Onze intercomsystemen worden ingebouwd in de toegangszuil, waardoor alleen de RVS frontplaat zichtbaar is. Door een simpele druk op de knop wordt een spreek-luisterverbinding tot stand gebracht. Hiermee biedt u een stukje dienstbaarheid voor uw gasten, wanneer zij daar om vragen.

Eenvoudige spraakverbinding

Wilt u een eenvoudige spraakverbinding tussen bijvoorbeeld een inrijzuil en de receptie? Dan heeft u voldoende aan een intercomsysteem. Wilt u echter altijd en waar vandaan dan ook uw gasten klantvriendelijk te woord kunnen staan, dan is een bereikbaarheidssysteem de juiste oplossing. U kunt hierbij op uw mobiele nummer of via een telefooncentrale worden benaderd.

Goed bereikbaar ​

Het is mogelijk om via uw telefooncentrale en dus ook via uw mobiele telefoon de toegang te beheren. Met een druk op de knop “belt” uw gast, waardoor communicatie op afstand mogelijk wordt.

Veelgestelde vragen

Hoe werkt een intercom binnen het CAT Access toegangscontrolesysteem?

Een intercom is een extra toegangsoptie dat is ingebouwd in een toegangszuil naast bijvoorbeeld een kaartlezer. Wanneer een gast aanbelt via de intercom, kan de toegang handmatig worden verleend door een medewerker via het intercomsysteem. Dit wordt beschouwd als toegang “buiten het toegangscontrolesysteem”, waardoor deze actie niet wordt meegeteld in de rapportage van automatische toegangen.

Deze vorm van toegang is vooral handig voor uitzonderlijke situaties of bezoekers zonder pas of reservering. Let wel: transacties via de intercom verschijnen niet in het overzicht van het aantal uitgevoerde toegangen, omdat er geen kaart, kenteken of pincode wordt gescand.

Nee, intercomopeningen worden niet geregistreerd als ‘controle’ vanuit het CAT Access toegangscontrolesysteem. Hierdoor worden ze niet meegenomen in de rapportage onder “Aantal Toegangen”. 

Ja, bij gebruik van een intercom in combinatie met een slagboom kunnen bezoekers eenvoudig op afstand te woord worden gestaan zonder dat de slagboom direct opent.

Zodra een bezoeker op de intercom bij de slagboom drukt, wordt er verbinding gemaakt met de receptie of meldkamer. De medewerker kan eerst via de spreek-luisterverbinding vragen wie de bezoeker is en wat het doel van het bezoek is.

Pas na verificatie kan de slagboom handmatig worden geopend met een toets op de telefoon (standaard #). Zo blijft controle over toegang gewaarborgd zonder fysieke aanwezigheid.

Onze intercoms kunnen zelf niet automatisch oproepen doorverbinden naar een ander nummer buiten openingstijden. Hij stuurt de oproepen altijd naar hetzelfde vaste nummer. Wel is het mogelijk om dit automatisch te regelen als de intercom is gekoppeld aan een telefoonsysteem dat dit kan instellen.

Zo’n systeem kan ervoor zorgen dat oproepen tijdens kantooruren naar het normale nummer gaan en buiten openingstijden automatisch doorgeschakeld worden naar een dienstnummer, zoals een beveiligingsdienst. Zonder zo’n telefoonsysteem kan de intercom dit niet zelf regelen.